Translator Widget by Dicas Blogger

Quer anunciar aqui? Entre em contato: vizinhosdeutero@gmail.com

sábado, setembro 25, 2010

Maryam e Marjan Shayanfar

Dear Jemima,

Me and my sister Marjan we are identical twins, we were born on the 3rd October 1980, in a city named "Rasht" at the north part of Iran near to Caspian Sea. Our parents had no idea that we were going to be twins and they assumed they were going to have a boy as a second child (I have an elder sister).

So our father was so surprised and my grand mother came to our city immediately to help my mother looking after us. Marjan was born first and five minutes earlier than me and she always says that “Im five minutes older so you have to respect me” We were so small and my mother was even scared to hold us in her arms. I was 1250 grams and Marjan was 1750 grams. We totally weighted 3 KG.

Marjan used to eat my share and giving me orders cause she was older and bigger. My mother always bought me the blue color dresses and pink for marjan, we used to wear same dresses until we were 15 and then gradually we started to wear different clothes.

It was fun growing up as twins we always drawn all attention wherever we went like in streets, market,park , we were so popular among our relatives and friends. I think our elder sister was not happy about all the attention we got from others even strangers.

I never forget the day i had an injection and i started to cry and complained about the pain at the same time Marjan also started crying and saying to my dad that she felt pain in the same place that the injection was done. Actually we dont hate anything about being twins and the things we love most about being twins is that we never fee lonely . We always have each other. We also have created our own language which no one could understand.

We always been together , we travel together , we go to gyms together we shop together , we worked together, go to parties together and if one of us gets sick we do not leave each other even at the hospital , no matter how bad we feel once we hold each other hands we feel fine and safe. We are very deeply connected some times it scares us , what will happen , if we get separated one day, if we get married to two different guys in different locations...But every single day we thank our GOD for this miracle. Being twins is a miracle...

Many thanks, Maryam and Marjan Shayanfar

*Este projeto tem me dado boas surpresas! Entrei em contato com Maryam por intermédio do seu tio, Mr. Chadan's. Ela me respondeu gentil e prontamente! Segue a tradução resumida:


Cara Jemima, eu e minha irmã Marjan somos gêmeas idênticas, nascemos dia 3 de Outubro de 1980 em uma cidade chamada "Rasht" no norte do Irã, perto do Mar Cáspio. Nossos pais ficaram muito surpresos, porque não tinham ideia de que esperavam gêmeos, achavam que era um menino. (eles já tinham uma menina).

Minha avó veio imediatamente para ajudar minha mãe cuidar de nós. Marjan nasceu primeiro! Ela sempre diz: “Sou cinco minutos mais velha, você tem que me respeitar”. Éramos tão pequenas que minha mãe tinha medo de nos segurar.

Eu pesava 1.250 gramas e minha irmã, 1.750 gramas. Marjan costumava comer a minha parte e me dava ordens, porque ela era mais velha e maior. Minha mãe sempre comprou vestidos azuis pra mim e rosa para minha irmã. Acostumamos-nos a usar roupas iguais, até aos quinze anos. Mas, gradualmente - começamos usar roupas diferentes. Nós também criamos nossa própria linguagem, que ninguém entendia. Foi divertido crescer sendo gêmeas. Sempre atraímos a atenção em todos os lugares: nas ruas, parques, supermercado...

Éramos muito populares entre os nossos parentes e amigos, então eu acho que nossa irmã mais velha não gostava muito da atenção que recebíamos de outras pessoas, mesmo dos desconhecidos. Eu nunca esqueço o dia que eu tomei uma injeção e comecei a chorar de dor. Ao mesmo tempo minha irmã também começou a chorar e disse ao meu pai que sentiu dor no mesmo lugar que tomei a injeção. Não vejo o lado ruim em ser gêmea.

O lado positivo é que nunca me sinto só. Temos uma à outra, sempre. Estamos sempre juntas! Viajamos, estudamos, fazemos compras, trabalhamos e nos divertimos juntas. E se uma fica doente, a outra se interna também. Não importa se passamos por momentos ruins, uma vez que temos uma à outra, nos sentimos bem e seguras. Somos tão ligadas que até às vezes ficamos assustadas, nos preocupamos. Pensamos: O que vai acontecer se precisar nos separar um dia? Quando casarmos, por exemplo?! Mas a cada dia agradecemos ao nosso Deus por este milagre. Ser gêmea é um milagre!"

Dear Maryam and Marjan, God bless!

Nenhum comentário:

Postar um comentário